Οι κανονισμοί περί απορρήτου και η συναίνεση των χρηστών γίνονται όλο και πιο καθοριστικοί. Η Google παρουσίασε ένα ενημερωμένο εργαλείο που αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες εκ των υστέρων: Λειτουργία συναίνεσης Google V2. Καθώς προετοιμαζόμαστε για την επιβολή του νέου Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) τον Μάρτιο του 2024, η κατανόηση και η εφαρμογή της λειτουργίας Google Consent Mode V2 είναι απαραίτητη. 1
Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τις αποχρώσεις του Google Consent Mode V2, προσφέροντας έναν οδηγό για το τι είναι, πώς λειτουργεί και γιατί είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για τις επιχειρήσεις που πλοηγούνται στην πολυπλοκότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ και της συμμόρφωσης. Θα εξετάσουμε επίσης τις σημαντικές βελτιώσεις που έγιναν από τον προκάτοχό του για να διασφαλίσουμε ότι τα ψηφιακά κανάλια και οι διαφημιστικές σας προσπάθειες είναι αποτελεσματικά και συμβατά .
Τι είναι η λειτουργία συναίνεσης Google;
Η λειτουργία συναίνεσης Google είναι ένα εργαλείο της Google που επιτρέπει την επικοινωνία των επιλογών συναίνεσης για cookie από τον επισκέπτη σε ετικέτες Google που σας βοηθούν να μετρήσετε την απόδοση του ψηφιακού καναλιού και της διαφήμισής σας. Επιπλέον, με τη λειτουργία συναίνεσης, η Google σάς επιτρέπει να διαμορφώνετε τη συμπεριφορά των χρηστών που δεν συναίνεσαν.
Η πρώτη έκδοση παρουσιάστηκε το 2020 για να επιτρέψει τη συλλογή δεδομένων για το Google Analytics και το Google Ads, με παράλληλη τήρηση της νομοθεσίας της ΕΕ περί απορρήτου δεδομένων (GDPR). Το Google Consent Mode V2 είναι μια ενημερωμένη έκδοση που δημιουργήθηκε για να ευθυγραμμιστεί με τον νέο νόμο για τις ψηφιακές αγορές που τίθεται σε ισχύ τον Μάρτιο του 2024.
Η λειτουργία συναίνεσης Google δεν είναι μια αυτόνομη λύση για τη διαχείριση της συναίνεσης χρήστη ή της συμμόρφωσης με τα cookie. Δεν αντικαθιστά την ανάγκη για μια Πλατφόρμα Διαχείρισης Συναίνεσης (CMP) ή ένα banner/γραφικό στοιχείο συναίνεσης cookie που είναι υπεύθυνο για τη λήψη και τη διαχείριση της συναίνεσης των χρηστών σε ιστότοπους. Αντίθετα, η Λειτουργία συναίνεσης λειτουργεί ως συμπληρωματική δυνατότητα που λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα CMP για να διασφαλίσει ότι οι ετικέτες και τα σενάρια Google λειτουργούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις συναίνεσης των χρηστών.
Πώς λειτουργεί;
Η λειτουργία συναίνεσης Google είναι ένα API που λειτουργεί εισάγοντας τέσσερις ρυθμίσεις ετικετών. Δύο από τα οποία υπήρχαν στην πρώτη έκδοση και δύο νέες λειτουργίες συναίνεσης για την έκδοση V2:
- Analytics_storage , το οποίο ζήτησε από τον χρήστη να συναινέσει στη χρήση των δεδομένων του για ανάλυση
- Ad_storage , το οποίο ρώτησε τον χρήστη εάν συναινεί τα δεδομένα του να χρησιμοποιούνται για διαφήμιση
- Ad_user_data (νέο) : ο χρήστης συναινεί τα προσωπικά του δεδομένα να χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς
- Ad_personalization (νέο) : συναινεί ο χρήστης τα δεδομένα του να χρησιμοποιούνται για επαναληπτικό μάρκετινγκ;
Ο χρήστης θα δώσει (κατάσταση = χορηγείται) ή θα αρνηθεί (κατάσταση = απορρίφθηκε) τη συγκατάθεσή του μέσω του banner cookie. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται στις πλατφόρμες Google μετά από αυτήν την επιλογή θα εξαρτηθούν από τη μέθοδο που έχει επιλεγεί για την υλοποίηση, βασική ή προηγμένη:
Βασική μέθοδος
Η βασική μέθοδος είναι ο αποκλεισμός όλων των ετικετών με κανόνες ενεργοποίησης στο GTM και η ενεργοποίηση τους μόνο όταν δοθεί η σωστή κατηγορία συναίνεσης. Αυτό σημαίνει ότι δεν κοινοποιούνται πληροφορίες στις πλατφόρμες της Google εάν ο επισκέπτης δεν αποδέχεται τα cookies. Δεν υπάρχουν ping χωρίς cookie και καμία μοντελοποίηση δεδομένων στα ανώνυμα δεδομένα.
Προχωρημένη μέθοδος
Με την προηγμένη υλοποίηση, οι κανόνες ενεργοποίησης καταργούνται στο GTM και οι ετικέτες επιτρέπεται να ενεργοποιούνται, προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά τους με βάση το επίπεδο συναίνεσης για κάθε ρύθμιση ετικέτας. Όταν δεν δίνεται η συγκατάθεση, θα χρησιμοποιούνται ping χωρίς cookie. Η Google χρησιμοποιεί αυτά τα ping χωρίς cookie για να μοντελοποιήσει τη συμπεριφορά των επισκεπτών που δεν έχουν συναινέσει και να υπολογίσει τις εκτιμώμενες μετατροπές.
Τι συμβαίνει εάν η λειτουργία συναίνεσης Google δεν είναι ενεργοποιημένη;
Πρώτον, εάν έχετε εφαρμόσει την παλιά έκδοση της λειτουργίας συναίνεσης (V1), η υλοποίησή σας θα συνεχίσει να λειτουργεί. Ωστόσο, για πλήρη λειτουργικότητα, θα χρειαστεί να κάνετε ενημέρωση στη Λειτουργία συναίνεσης V2, ώστε η Google να γνωρίζει πώς να επεξεργάζεται σωστά τα εισερχόμενα δεδομένα για τις δύο νέες παραμέτρους ad_user_data και ad_personalization .
Χωρίς τη Λειτουργία συναίνεσης Google, δεν θα σταλούν δεδομένα στις διαφημιστικές σας πλατφόρμες Google, πράγμα που σημαίνει ότι οι δυνατότητες μέτρησης, αναφοράς, δημιουργίας κοινού και επαναληπτικού μάρκετινγκ θα μειωθούν, οδηγώντας σε λιγότερο βελτιστοποιημένες καμπάνιες μάρκετινγκ.
Πώς μπορεί να βοηθήσει η Weby Internet Marketing
Η λειτουργία συναίνεσης Google V2 αντιπροσωπεύει μια σημαντική πρόοδο στην ευθυγράμμιση των προσπαθειών ανάλυσης δεδομένων και διαφήμισης με τις αυστηρές απαιτήσεις της συναίνεσης των χρηστών και των κανονισμών απορρήτου. Η μετάβαση στη λειτουργία συναίνεσης Google V2 δεν είναι απλώς επωφελής. Είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές. Η υιοθέτηση αυτού του εργαλείου επιτρέπει στις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη, να βελτιώσουν τις εμπειρίες των χρηστών και να οδηγήσουν σε ουσιαστική δέσμευση σύμφωνα με τη συμμόρφωση.
Για τις εταιρείες που επιδιώκουν να πλοηγηθούν απρόσκοπτα σε αυτές τις αλλαγές, η Weby μπορεί να βοηθήσει. Με την τεχνογνωσία μας στο ψηφιακό εμπόριο και τις λύσεις μάρκετινγκ, η Weby μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας στην αποτελεσματική εφαρμογή της λειτουργίας συναίνεσης Google V2, διασφαλίζοντας ότι οι προσπάθειές σας για ψηφιακό μάρκετινγκ είναι συμβατές και βελτιστοποιημένες για απόδοση. Επικοινωνήστε με την ομάδα των ειδικών μας.
Σε αυτό το έγγραφο, μπορείτε να βρείτε μια εξήγηση υψηλού επιπέδου για τη λειτουργία Google Consent, αλλά δεν μπορεί να χρησιμεύσει ως βοήθημα για την εφαρμογή. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την ομάδα Insights & Analytics.
Αποποίηση ευθύνης